Надо копать на предмет настроек кодека/sdp в cisco
К сожалению, этого устройства не знаю, либо он не выдает правильно кодек
(711) на CGP либо выдает не 711.
Увеличьте детальзацию логов на CGP
Troubleshooting SIP can be a detailed effort, because of integration issues
and ever-evolving standards within the SIP industry. However, CommuniGate
Pro provides good ways to investigate these problems:
Please be sure your CommuniGate Pro system/cluster is logging all SIP related modules at log level "All Info", and please provide the logs on this call, for debugging purposes.
Please increase your log levels to "All Info" in these areas of the WebAdmin Interface:
[Settings->Real-Time->Signals] [Settings->Real-Time->Nodes] [Settings->Real-Time->SIP->Sending] [Settings->Real-Time->SIP->Receiving]
Perform a test call, then grab the logs.
2. Media-related Log Levels
CommuniGate Pro can function both as a media proxy and a media termination (PBX, voicemail) system. This includes both "Class 4" and "Class 5" features.
In order to gather debugging information for media, there are two locations within the WebAdmin Interface where you can log the media traffic at "All Info":
Media Proxy Log Levels: [Settings->Network->LAN IPs: Media Proxy] Media Termination & Nodes: [Settings->Real-Time->Media]
3. Log Investigation
There is a built-in method for grabbing detailed related logs in CommuniGate Pro. If you go to [Monitors->Logs], first find the first "REGISTER" or "INVITE" portion of the attempt. In that transaction, you will find a Call-ID. If you copy the Call-ID, then paste it into "Filter", you can do a "Keyed" log query.
For example, find the Call-ID:
Call-ID: MWVjYTIzNmFhZGEyNjc3ZTczNzY5MzNkMTE5ZjczMmQ.
Paste this into "Filter", select "Keyed", then hit "Display". The logs
will then be displayed for the entire SIP conversation. If using a SIP
Farm/Dynamic Cluster, you may need to perform this log gathering on each
Frontend node in the Cluster.
-----Original Message-----
From: CommuniGate Pro Russian Discussions [mailto:CGatePro@mx.ru]
Sent: Tuesday, October 28, 2008 3:38 PM
To: CommuniGate Pro Russian Discussions
Subject: Re: [CGP] Не могу победить SIP
On Tue, 2008-10-28 at 15:31 +0300, Valera V.Harseko wrote:
> Смотрите CISCO на предмет настроек SDP-кодека, явно что он гонит не 711
> кодек.
Сомневаюсь... Впрочем, все может быть. Перебор кодеков, как и включение всех вместе ни к чему не приводит.
>
> Звонящая сторона (за CISCO) не может выставлять кодек ?
Звонящая сторона - обычный городской телефон, аналоговая линия.
Кодирование осуществляет CISCO.
--
С уважением,
Алексей Подмарев
##################################################################Вы получили это сообщение потому, что подписаны на список рассылки <CGatePro@mx.ru>.
Чтобы отписаться, отправьте сообщение на адрес <CGatePro-off@mx.ru> Чтобы переключиться в режим дайджеста - mailto:<CGatePro-digest@mx.ru> Чтобы переключиться в индексный режим - mailto:<CGatePro-index@mx.ru>Для административных запросов адрес <CGatePro-request@mx.ru> Архив списка: http://mx.demos.su/lists/cgp-russian/ Получено Tue Oct 28 12:47:14 2008
Этот архив был сгенерирован hypermail 2.1.8 : Tue 28 Oct 2008 - 16:15:16 MSK