Re: the 'accept' call failed.

От: Roman Prokhorov <CGatePro_at_mx_ru>
Дата: Sat 08 Sep 2007 - 05:16:37 MSD

Hello,
  Victor Sudakov on 07.09.2007 8:52 wrote:

> Периодически вижу в логе CGP сообщение вида
> 00:00:20.85 3 SMTP the 'accept' call failed. Error Code=Sun Solaris error #130
>
> Понятно, что это вопрос не столько по CGP, сколько по солярке. Но
> может посоветуете что-нибудь.

Заходим на Солярку, смотрим /usr/include/sys/errno.h, находим там:

#define ECONNABORTED 130 /* Software caused connection abort */

Затем в Гугле смотрим что это такое, например здесь: <http://support.ipswitch.com/kb/WSK-19980702-EM02.htm>



Question/Problem: WSAECONNABORTED (10053) Software caused connection abort.

Answer/Solution: A connection abort was caused internal to your host machine. The software caused a connection abort because there is no space on the socket's queue and the socket cannot receive further connections.

WinSock description: The error can occur when the local network system aborts a connection. This would occur if WinSock aborts an established connection after data retransmission fails (receiver never acknowledges data sent on a datastream socket).

TCP/IP scenario: A connection will timeout if the local system doesn't receive an (ACK)nowledgement for data sent. It would also timeout if a (FIN)ish TCP packet is not ACK'd (and even if the FIN is ACK'd, it will eventually timeout if a FIN is not returned).


Значит, видимо надо увеличивать длинну очереди соединений в настройках Солярки.

-- 
Roman
Получено Sat Sep 08 01:16:29 2007

Этот архив был сгенерирован hypermail 2.1.8 : Sat 08 Sep 2007 - 08:14:53 MSD